Наша школа укључује се у пројекте на националном нивоу, аплицира на образовне покрајинске пројекте, али су јој најдражи они које сама осмисли и реализује на локалном или нивоу школе, сарађујући са другим установама, организацијама и удружењима. Међушколски и национални пројекти чији је носилац школска библиотека описани су на сајту библиотеке. У школи се покрећу и акције које имају карактер дугорочног пројекта или пројектна настава о којима такође можете да читате на овим страницама. | Наши пројекти и акције |
Пројекти и акције
Покренимо нашу децу
Аква вива и Министарство просвете, науке и технолошког развоја осмислиле су пројекат којим желе да утичу на боље здравствено и телесно стање ученика 1-4. разреда основне школе. Наиме , по истраживањима велики проценат основношколске деце гојазна је или има лоше држање тела и телесне деформитете услед смањених физичких активности и кретања. Због тога је покренут овај пројекат по коме ће учитељи два пута дневно по 15 минута вежбати са ученицима, а родитељи 45 минута дневно. Пројекат се спроводи са ученицима од 1. до 4. разреда јер је то узрасни период у којем вежбе показују најбоље ефекте. Укључење учитеља је било добровољно, па се у нашој школи пројекту придружило и са ученицима вежбало: два одељења 2. разреда једно одељење 3. разреда и сва одељења 4. разреда. Координатор пројекта у школи је била Дивна Голић Терек. Укључени учитељи имали су обуке и припремљене штампане приручнике и плакате, а постоје и видео-упутства за вежбање.
|
Ученици мењaју наставнике
Од 2014. године у школи постоји организована акција на Дан просветних радника, 8. новембра, када ученици држе часове уместо наставника. Акцију је покренуо и осмишљава Тим за заштиту деце од насиља, злостављања и занемаривања у оквиру својих настојања да смањи антагонизам између две кључне улоге у школи: наставничке и ученичке. Акција има одређена правила која ученици и наставници морају да поштују:
|
Школа без насиља
школска 2006/07.
Спроводећи захтеве реформе у образовању које је прописало Министарство просвете 2006. године при изради Школског развојног плана за трогодишњи период, између осталог истакли смо да је мисија наше школе да поред квалитетног образовања инсистирамо и на безбедности ученика те да у складу те мисије буде и визија наше школе: Сва су деца у нашем окриљу на сигурном путу и ка правом циљу. Реализујући активности предвиђене развојним планом направили смо бројне помаке мада су услови били крајње неповољни. Чак три године школа је радила у три смене услед недостатка простора, али нас то није омело на путу остварења наше мисије и визије. Упоредо са реализацијом овог плана сазнали смо и за пројекат које је покренуло Министарство просвете у сарадњи са УНИЦЕФ-ом, а чији је главни промотер био Саша Ђорђевић. Наравно реч је о пројекту „Школа без насиља“ и ми смо међу првима и конкурисали да уђемо њега ( већ 2006) јер смо и до тада били промотери и заговорници и свих акција које су се залагале за здрав живот и активну улогу младих. Међутим, како нисмо имали спонзора морали смо сачекати још годину дана како би ушли у круг изабраних. Сплетом срећних околности запослени у АД Таркет-а, а пре свега захваљујући г-ђама Вери Петковић и Марији Важић које су имале довољно слуха да уоче важност овог пројекта те га подржале и у име ове организације обећале спонзорство – донацију ми смо обавештени да смо ушли у пројекат у другом кругу. Убрзо, 14. новембра 2007. је уследило и потписивање Меморандума о сарадњи између школе, УНИЦЕФ-а и АД Таркета које је реализовано у нашој школи уз пригодан програм.
У наредних годину дана одвијале су се активности којима су били обухваћени свих запослени, ученици, родитељи, а завршне активности биле су усмерене на ојачавању сарадње са локалном заједницом и стварању тзв. спољашње безбедносне мреже. Између осталог пројекат које се одвија у 7 корака предвиђао је бројне радионице како за ученике, тако и за родитеље, организовани су спортски сусрети, постављена кутија „поверења“ за ученике, активиран рад Вршњачког тима којег чине представници ученика који су заједно са Ђачким парламентом били иницијатори бројних акција, покренут је и Форум театар за оснаживање ученика да кроз сценски наступ укажу на моделе ненасилног разрешавања конфликтних ситуација, донета правила понашања за одељења а преко њих и правила на нивоу школе која гласе: Чувајмо школску имовину, Поштујемо другове и одрасле и пристојно их поздрављамо. | Поштујемо школски час-слушамо једни друге и Трудимо се да улепшамо дан себи и другима у школи, а између осталог иако смо били у ткз. другом кругу школа обухваћених овим пројектом наши ученици и њихови наставници били су први који су угошћени у УНИЦЕФ- овим просторијама што је био посебан доживљај пре свега за ученике, а самим тим и изузетан подстицај за даљу реализацију овог пројекта. Вршњачки тим Да смо радили добро и да смо били успешни у реализацији као потврда стигао је позив за потписивање повеље о школи без насиља које је уприличено 9.априла у Београду а које су испратили и бројни домаћи медији придајући му адекватан значај. На самој конференцији коју је организовало Министарство просвете и УНИЦЕФ постигнут је и договор о даљој сарадњи између школа потписника као и о даљим активностима које ће се спроводити без обзира што је сам пројекат завршен. |
Из бакине шкрињице
Пројекат "Из бакине шкрињице" реализован је у Школској 2013/14.години. У пројекту су учествовали корисници Геронтолошког центра, ученици II-1одељења са учитељицом Јасмином Васојевић и ученици VI-3 одељења са наставницом Ксенијом Суђић.
Низом занимљивих радионица успостављена је међугенерацијска сарадња између старих и младих, међусобно поштовање и разумевање, развијање позитивних вредности код ученика и успостављен је активнији живот бака и дека.Из овог лепог дружења настао је и кувар под називом "Из бакине шкрињице". Деца су заједно са својим бакама месили неке старе колаче, без вештачких примеса, фотографисали се и приложили рецепт. Тако је настао кувар-дивна и практична успомена. Све о пројекту може се погледати кроз презентацију на следећем линку: Из бакине шкрињице.pptx |
1-4 of 4