Пројекти и акције


Наша школа укључује се у пројекте на националном нивоу, аплицира на образовне покрајинске пројекте, али су јој најдражи они које сама осмисли и реализује на локалном или нивоу школе, сарађујући са другим установама, организацијама и удружењима. 

Међушколски и национални пројекти чији је носилац школска библиотека описани су на сајту библиотеке.

У школи се покрећу и акције које имају карактер дугорочног пројекта или пројектна настава о којима такође можете да читате на овим страницама.

Покренимо нашу децу

поставио/ла Славица Јурић 14.02.2017. 07:54   [ ажурирано 14.02.2017. 08:23 ]

Аква вива и Министарство просвете, науке и технолошког развоја осмислиле су пројекат којим желе да утичу на боље здравствено и телесно стање ученика 1-4. разреда основне школе. 

Наиме , по истраживањима велики проценат основношколске деце гојазна је или има лоше држање тела и телесне деформитете услед смањених физичких активности и кретања. 

Због тога је покренут овај пројекат по коме ће учитељи два пута дневно по 15 минута вежбати са ученицима, а родитељи 45 минута дневно. Пројекат се спроводи са ученицима од 1. до 4. разреда јер је то узрасни период у којем вежбе показују најбоље ефекте.  

Укључење учитеља је добровољно.

За оне који се укључе припремљени су штампани приручници и плакати, а постоје и видео-упутства за вежбање.

YouTube видео







Ученици мењaју наставнике

поставио/ла Славица Јурић 03.11.2016. 04:49   [ ажурирано 04.11.2016. 03:00 ]


Од 2014. године у школи постоји организована акција на Дан просветних радника, 8. новембра, када ученици држе часове уместо наставника. 

Акцију је покренуо и осмишљава Тим за заштиту деце од насиља, злостављања и занемаривања у оквиру својих настојања да смањи антагонизам између две кључне улоге у школи: наставничке и ученичке. 

Акција има одређена правила која ученици и наставници морају да поштују:
  • избор часа и договор са наставником
  • припрема часа и преглед припреме
  • одржавање часа
  • попуњавање протокола о одржаном часу и предаја Тиму
Ученици се радо укључују у акцију и одржавају часове у свом одељењу, али одлазе и код учитељица. Посебан изазов им је замена директора, сарадника, помоћних радника. Коначан изглед акција је добила када је одлучено да наставници на почетку године планирају тај час, избегавајући утврђивање и провере тог дана, као и да ученици замењују само наставнике и учитеље, а не и друге запослене у школи. 
медијски прилози

Школа без насиља

поставио/ла Славица Јурић 03.11.2016. 02:59   [ ажурирано 03.11.2016. 03:11 ]

школска 2006/07. 
Спроводећи захтеве реформе у образовању које је прописало Министарство просвете 2006. године при изради Школског развојног плана за трогодишњи период, између осталог истакли смо да је мисија наше школе да поред квалитетног образовања инсистирамо и на безбедности ученика те да у складу те мисије буде и визија наше школе: 
Сва су деца у нашем окриљу на сигурном путу и ка правом циљу. 
Реализујући активности предвиђене развојним планом направили смо бројне помаке мада су услови били крајње неповољни. Чак три године школа је радила у три смене услед недостатка простора, али нас то није омело на путу остварења наше мисије и визије. 


Упоредо са реализацијом овог плана сазнали смо и за пројекат које је покренуло Министарство просвете у сарадњи са УНИЦЕФ-ом, а чији је главни промотер био Саша Ђорђевић. Наравно реч је о пројекту „Школа без насиља“ и ми смо међу првима и конкурисали да уђемо њега ( већ 2006) јер смо и до тада били промотери и заговорници и свих акција које су се залагале за здрав живот и активну улогу младих. Међутим, како нисмо имали спонзора морали смо сачекати још годину дана како би ушли у круг изабраних. Сплетом срећних околности запослени у АД Таркет-а, а пре свега захваљујући г-ђама Вери Петковић и Марији Важић које су имале довољно слуха да уоче важност овог пројекта те га подржале и у име ове организације обећале спонзорство – донацију ми смо обавештени да смо ушли у пројекат у другом кругу. Убрзо, 14. новембра 2007. је уследило и потписивање Меморандума о сарадњи између школе, УНИЦЕФ-а и АД Таркета које је реализовано у нашој школи уз пригодан програм.
У наредних годину дана одвијале су се активности којима су били обухваћени свих запослени, ученици, родитељи, а завршне активности биле су усмерене на ојачавању сарадње са локалном заједницом и стварању тзв. спољашње безбедносне мреже. Између осталог пројекат које се одвија у 7 корака предвиђао је бројне радионице како за ученике, тако и за родитеље, организовани су спортски сусрети, постављена кутија „поверења“ за ученике, активиран рад Вршњачког тима којег чине представници ученика који су заједно са Ђачким парламентом били иницијатори бројних акција, покренут је и Форум театар за оснаживање ученика да кроз сценски наступ укажу на моделе ненасилног разрешавања конфликтних ситуација, донета правила понашања за одељења а преко њих и правила на нивоу школе која гласе: Чувајмо школску имовину, Поштујемо другове и одрасле и пристојно их поздрављамо

Поштујемо школски час-слушамо једни друге и Трудимо се да улепшамо дан себи и другима у школи, а између осталог иако смо били у ткз. другом кругу школа обухваћених овим пројектом наши ученици и њихови наставници били су први који су угошћени у УНИЦЕФ- овим просторијама што је био посебан доживљај пре свега за ученике, а самим тим и изузетан подстицај за даљу реализацију овог пројекта.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Вршњачки тим

Да смо радили добро и да смо били успешни у реализацији као потврда стигао је позив за потписивање повеље о школи без насиља које је уприличено 9.априла у Београду а које су испратили и бројни домаћи медији придајући му адекватан значај. На самој конференцији коју је организовало Министарство просвете и УНИЦЕФ постигнут је и договор о даљој сарадњи између школа потписника као и о даљим активностима које ће се спроводити без обзира што је сам пројекат завршен. 


У сваком случају дубоко смо свесни да нас повеља обавезује да се још више и квалитетније односимо према проблему насиља и да учинимо све што је у нашој моћи да га је све мање и да школа заиста буде оаза безбедности и сигурности за сву децу која су у нашем окриљу.


Из бакине шкрињице

поставио/ла Славица Јурић 29.06.2015. 13:04   [ ажурирано 04.07.2016. 13:49 ]

Пројекат "Из бакине шкрињице" реализован је у Школској 2013/14.години. У пројекту су учествовали корисници Геронтолошког центра, ученици II-1одељења са учитељицом Јасмином Васојевић и ученици VI-3 одељења са наставницом Ксенијом Суђић.
Низом занимљивих радионица успостављена је међугенерацијска сарадња између старих и младих, међусобно поштовање и разумевање, развијање позитивних вредности код ученика и успостављен је активнији живот бака и дека.


Из овог лепог дружења настао је и кувар под називом "Из бакине шкрињице". Деца су заједно са својим бакама месили неке старе колаче, без вештачких примеса, фотографисали се и приложили рецепт. Тако је настао кувар-дивна и практична успомена.

Све о пројекту може се погледати кроз презентацију на следећем линку:

Из бакине шкрињице.pptx





1-4 of 4